I GUESS I'M JUST A SUCKER FOR LOVE - Chapter 8

Plötsligt satt de så nära varandra att de kunde snudda varandra, och eftr några sekunder så kysstes dom. Det var ingen lång kyss men det gjorde så jävla ont att se, jag trodde att jag skulle dö rakt på plats. Hope ställde sig upp och skrattade och tittade sedan bort mot mitt håll. Hon fick syn på mig, och jag förstod att hon visste att jag hade sett. Åt helvete med allt.



Hopes outfit

Hopes perspektiv

Fan, Justin hade sett kyssen. Det var inte ens meningen att kyssa Simon. Han är en jättefin kille och jag kanske har lite känslor för honom, men han är ju inte Justin. Men jag måste sluta tänka på Justin, han älskar Selena och det har han bevisat onekligen många gånger för mig inom loppet av bara två dagar...
Simons mobil ringde och han gick en bit bort och pratade. Jag satte mig ner på filten och försökte skaka av mig Justins sårade blick, men den hade etsats sig fast på min näthinna. Jag vände mig om och mötte hans blick och mimade förlåt. Jag vet att jag inte vad skyldig honom någonting, men jag ville inte såra honom så som han hade sårat mig. Jag såg hur Justin nickade mot mig, och vi bara satt och kollade på varandra. Efter en stund reste han sig upp och tog några tvekande steg emot mig; jag nickade för att visa att det var okej.
Jag såg hur Simon och Mel stod vid kiosken och busade och skrattade, så det var fritt fram för Justin att komma fram.
När han var framme vid mig tittade han bara djupt in i mina ögon, och jag tillbaka i hans vackra bruna ögon.
Han tog några vacklande steg mot mig och var nu bara några centimeter ifrån mig.
- Hope... Jag har saknat dig så jävla mycket. Så stört mycket... Viskade han i mitt öra.
- Och jag dig, men du sårade verkligen mig och - sa jag, men jag hann inte komma längre innan han tog tag i min nacke och kysste mig. Jag besvarade kyssen och vi kysstes i några minuter, sedan låg jag bara i hans famn.
- Justin, Selena kanske vaknar... Det vore inte rätt mot henne och.. ja.. viskade jag.
Justin satte fingret mot mina läppar och viskade "ssch" och kysste mig sedan igen. Mitt i kyssen kände jag hur en blixt avfyrades, nej inte en, minst tio!
- HELVETE! Utbrast Justin och reste sig upp.
- Hope jag måste gå, vi ses!
Och det var det... Jag visste att det var allvarligt om paparazzis fotade Justin medans han kysste en tjej, speciellt inte Selena, men ändå...
Justin sprang mot Selena som låg och sov och väckte henne sedan med en kyss. Det högg till lite men jag förstod att han gjorde det för att verka så normal som möjligt.
Justin kollade upp och mötte mina ögon. Han mimade "förlåt", och jag nickade förståeligt.
Han gav mig en sista blick innan han tog Selenas hand och hoppade upp in i Kennys van som stod och väntade på dom.
Alla paparazzis var så upptagna med Justin att de glömde bort mig för stunden så jag passade på att packa ihop våra grejer för att sedan springa till Simon och Mel, för jag ville inte att de skulle se paparazzis fota mig för då skulle de undra varför och jag skulle inte orkat förklara, och vad ska jag säga till Simon?
Justins perspektiv

När vi satt i bilen och faran var över utbrast Selena:
- Varför drog du uppmärksamhet till dig? Vad gjorde du egentligen?
- Eh... Alltså... Ett fan kom och ville prata, och du var så söt när du sov så jag ville inte väcka dig. Men aa, man kan säga att fanet blev galet, hon försökte kyssa mig och jag försökte putta undan henne. Men du vet hur det är.
- Så du kysste henne? utbrast Selena förvånat men ledset.
- HON kysste mig, Sel! Det var inget jag ville! Skrek jag, förvånad över att jag trodde på mina egna lögner.
- Jag vet inte vad jag ska tro, Justin.. Jag behöver lite tid för mig själv.
Jag visste inte vad jag skulle svara så jag bara satt där, tyst. Jag tog upp min iphone och kollade på senaste skvallret.
- Helvete! Utbrast jag.
- Vad? Sa Selena.
Jag räckte henne mobilen och satte händerna för ögonen. På första sidan var det en bild av mig och Hope som kysstes. Som tur var kände inte Selena igen Hope, men det gjorde inte saken bättre. Det här kommer vara ÖVERALLT imorgon.
- Justin... Jag behöver lite tid, men jag förstår att du inte kysste henne. Men jag måste få tänka lite. Sa Selena och tog min hand.
- Jag förstår dig, Sel. Sa jag ledset.
Men faktum är att egentligen behöver jag nog också lite tid för mig själv, att tänka över mina känslor. Men min sista chans med Hope rök för länge sedan. Fan vad ont det gör.
Kenny skjutsade oss hem och Selena packade ihop sina grejer, och vi hoppades sedan in i bilen igen men den här gången körde Kenny oss mot flygplatsen. Selena tog sina resväskor och när hon skulle in till sin gate kysstes vi en sista gång; ingen av oss visste när vi skulle ses nästa gång.
- Jag älskar dig Justin, du är en fin kille. Jag behöver bara lite tid för mig själv, det gjorde ont att se dig kyssa någon annan.
- Ta den tid du behöver Sel, jag är ledsen över att det blev såhär baby. Jag behöver nog också lite tid för att tänka över hur jag känner för dig, och för det mesta. Sa jag och tittade sorgset på henne.
Vi kysstes en gång till och sedan gick hon till skywalken som ledde ut till flygplanet. Mitt bland allt folk vände hon sig om och log mot mig och vinkade. Och det påminde mig om en annan tjej, som hade gjort så för bara någon dag sedan. Hope.
Jag ropade på Kenny:
- Skjutsa mig hem, jag måste göra mig i ordning för presskonferensen. Jag antar att jag måste förklara den där kyssen...
- Yes sir! Sa Kenny och blinkade med ena ögat mot mig.
Efter konferensen skulle jag gå till Hope och förklara. Det kanske finns en liten chans till att jag får henne igen... Jag får handskas med Selena senare.
Hopes perspektiv

20 minuter och tusen frågor senare var Simon, jag och Mel hemma hos mig. Jag hade bytt om till De hade frågat så mig varför jag drog så himla plötsligt och jag hade skyllt på den urusla anledningen att jag såg ett regnmoln... Ganska dumt med tanke på att termometern visade 30 + och solen sken som bara den. Men de trodde på mig utan vidare. Pantade men älskade vänner! Haha. Jag var inte arg på Justin, jag förstod att han var tvungen att springa till bilen. Jag var bara så svartsjuk på Selena, och jag fattade inte varför han behövde väcka henne med en kyss. Men men,  that's life I guess. Och jag var ändå så lycklig för det kändes bra nu, det kändes som att Justin hade valt mig på något sätt. På något skevt sätt...
- PAX för tvn! Ropade Simon och jag satte mig bredvid honom.
- Nähäruu, för jag har fjärrkontrollen! Sa Mel och tittade retligt mot honom och fortsatte sedan:
- Nu ska jag zappaaaa, sa hon ännu mer retligt.
- Suck, sa Simon och log mot mig.
- Syskon, sa jag och himlade mot dom.
Mel zappade förbi en massa kanaler och stannade sedan vid channel 131, som visade Justins presskonferens live. Jag log för mig själv när jag såg Justins ansikte på skärmen.
- Haha, jag går ut och hämtar glass om du har någon alltså, sa Simon och blinkade mot mig.
- Översta lådan, sa jag och log mot honom.
- Jag joinar, för annars kommer Simon ta all glass! Skrattade Mel.
Där satt jag ensam framför tvn och hörde när Justin frågan:
- Sååå, tell us Justin, vem är tjejen du kysste i parken idag?
Jag väntade spänt på Justins svar.
- Haha, ärligt talat så var det bara en random tjej som ville ha min autograf, och när jag skulle pussa henne på kinden vände hon bort ansiktet så jag kysste hennes läppar istället... Läskig tjej det där, haha! Men ni vet ju alla att jag är upptagen för tillfället. Så tjejer, om ni vill ha en puss får ni acceptera att den hamnar på er kind istället, även du, tjejen i parken! Sa Justin flirtigt till kameran.
Jag kände hur en tår rann ner.

Varför sviker Justin henne hela tiden?... Kommentera!
(Pic: www.kenzas.se)

Kommentarer
Postat av: Julia

Justin,Justin,Justin..

2011-03-05 @ 19:58:49
URL: http://juliagarcia.devote.se
Postat av: Mooa

Jätte bra ! x))

2011-03-06 @ 00:13:34
URL: http://uandmee.bloggplatsen.se
Postat av: emma

meeeeeeeeeeeeeer

2011-03-06 @ 00:27:49
Postat av: ELLEN

as bra , meer !

2011-03-06 @ 00:33:19
Postat av: Zandra

omb va braaa! MEEERA! :D

2011-03-06 @ 10:03:34
URL: http://zaaandraaavictoriaaa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Meeeeeeeeeeeeeeer, dumma justin :(<3

2011-03-06 @ 13:00:13
Postat av: ellabellabus

asbra! uppdatera oftare, det är en order! HAHA :D

2011-03-06 @ 17:58:35
URL: http://sarren.devote.se
Postat av: sara

omg vad kommer att hända nu :O !!<3 MEEEEEEEEEEEER !<3

2011-03-06 @ 18:23:30
Postat av: nikki

sjukt bra meer!

2011-03-06 @ 21:36:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0